Saturday, September 5, 2009

Novel kaler oren II


salam,

hari ni cuti..
so, aku sambung balik cite VT tu..
kali ni aku nak habiskan je la...
dengan nokia supernova 7210 kat telinga aku mula baca buku ni..agak tak sabar la.
mula...(ikim on)
ermmm...
....tiba2 aku rasa hidung aku panas dan mata pun cam basah je...apsal lak ni..
ermmmm..(tmubual ustaz iwan ngan inteam)
alhamdulillah nilai ukhuwah dan tarbiyah dalam novel buat aku terharu..berjaya digarap dengan baik..dasat ar ko,hilal..lame dah aku x nangis baca novel camni..bukan cite sedih pun..tapi aku terharu..masih ada penulis yang mahu buat cerita camni..syabas...

baca lagi...(lagu ramadhan..bestnye)
ermmm...
err..hero dia si saiful rahman..x dok heroin ke?
ada ke orang nk baca novel camni ek?
memang bias betul...x de langsung watak perempuan yang diketengahkan kecuali watak mak asyraf.. ko ni nak kena ngan SoS(sister out of islam)....hehehehe
cinta-cintun x dok langsung ke? x best la camni...cinta islamik pun x kan x de kot...x de nilai komersial langsung la. leh laku ke cerita camni?(hayya bi 'arabiyyah)
tapi...
nape aku rasa cam nak sambung baca lagi?

baca lagi..(tukar dngar mp3 la)
ermmm...
watak jahat yang tipikal...BUT,
watak baik yang betul2 x tipikal...dasat lagi..
watak baik yang bijak..penuh strategi..

baca lagi..(lagu handzalah..teringat ustaz asri..syahdunya)
ermmm...
cerita yang simple amat..tapi amat berkesan..
selalu aku baca novel berat sikit lam cam novel sidney sheldon, ramlee awang mursyid, dan brown, imaen etc. dan membuatkan aku sakit dengan masalah jenayah, dunia penuh tipu daya dan jahat..cam x de orang akan jadi baik dah..(cmne pun aku akan still baca novel2 drg)
tapi, bila baca VT fikiran aku jadi neutral balik..
walaupun cam novel budak baik,,, x sangka ada scene jahat sangat...hehehehe

baca lagi...(lagu don't afraid to stand alone..native deen)
ermmm...
aku nampak Khalid al-Walid..
aku nampak Umar Al-Khattab...
aku nampak Hamzah asadullah Abdul Muttalib...
aku nampak Usamah bin Zaid..
aku nampak Ali karamallah Abu Talib..
mata aku basah lagi...
Subhanallah...
Mabruk ya akhi...

baca lagi..(surah Al-Kahfi)
eh..nak abes da..
cam nak diadakan sambungan je...
tengok la ti...
tapi i wonder gak la kalo cite ni berjaya di filemkn cam cite upin n ipin dan anak-anak sidik,aku rasa lebih bermanfaat dan gempak habis la...
tambah lak kalo ada effect masa main volleyball tu cam effect anime..biar tangan diorang kuar api lak...hehehehe

tapi..alangkah bagusnya kalau en.Hilal Asyraf leh wat cite pasal Vt tapi versi muslimah lak...ape macam?ade berani?hehehehe..
tapi aku harap ada la penulis muslimah yang berbakat kat luar sana leh wat cite camtu..huhuhuhu
ameeen.

".....jesteru saya menggalakkan pemakaian seluar panjang yang menutup aurat serta susunan jadual yang tidak mengganggu waktu solat, serta penjagaan spritual pemain yang baik untuk semua kumpulan......" (Vt, page 497, Telaga biru)

adakah betul2 terjadi?
kalau ianay betul terjadi, nescaya harapan peminat bola sepak malaysia untuk melihat pasukan negara beraksi di pentas dunia bukan lagi khayalan.insya allah

3 comments:

AdH said...

Mak aih, bila cik Musafir dah wat resensi.... :D

Terima kasih 'promote' buku ni ya. Insya Allah masuk dalam list. Buat masa ni kepalaku sudah pening. Banyak nak kena baca.

Selamat berpuasa! ;)

Musafir said...

hehehehe...
ntah ler..
saf ckap saya da obses ngan buku tu..
tapi mmg best pun..

AdH said...

Haha.. teringat di maktab dulu. Cik Musafir ni kalau dah obses dengan buku memang semusimlah dok ulit buku-buku. Tapi bila tiba angin anime dia.. buku langsung tak ada dalam 'kamus hidup' dia sehari-hari :D

Terima kasih bagi mesej pasal buku tu. Nanti rajin-rajin lagi 'update' promosi buku ya. Nampaknya daku akan mula ketinggalan lepas ni. Ada komitmen lain menanti :)