Saturday, September 5, 2009

Marah..




Selalu dengar pasal hadis ni. Tapi bila seseatu yang membuatkan aku marah aku la manusia paling lemah sekali. Lebih-lebih lagi di bulan Ramadhan yang mulia ni. mencabar betul...Sometime we can conquer the mountains even the world but it's very hard to conquer ourselves when we are angry. when i'm angry, i'll be an ogre.Huarghh...

But, most of the time, aku suka berdiam je...marah sangat la tu...tak pun aku tidur je..x tahan sangat empangan pecah gak la..ape boleh buat.huhuhuhu

Tapi aku rasa la kalau menangis bila marah ni lboleh tolong sejukkan hati gak kot. Sebab?
formula nya: Bila kita marah kita akan rasa kita je yang betul = angkuh, bila kita menangis kita boleh neitralkan perasanan tadi sebab airmata menandakan kelemahan dan ketidakupayaan kita sebagai manusia. or marah+ airmata= (-) angkuh = lemah= hamba...hehehehe..pandai2 aku je ni ;-)




0 comments: