Wednesday, February 24, 2010

Pesta Ilmu Di UM sempena MauliduRasul....(^_^)



Inilah time aku paling suka bila berada di IPT...Kenapa..sebab setiap kali menyambut hari kebesaran Islam persatuan dan kolej akan berlumba-lumba mengadakan kuliah, ceramah, friendly talk and etc. this is great coz kepada pencinta@pemburu ilmu inilah masa yang paling dinantikan. Contohnya, sempena maulidurrasul kali ini terdapat 3 program besar yang diadakan seperti berikut;



Ada gak forum kat fakulti pendidikan.

Topic: Mahasisiwa Optimis
Panel: Amin Idris dan Professor Izzudin.
Venue: Auditorium Fakulti Pendidikan.
Tarikh:25 FEB 2010.

Akademi Pengajian Islam juga memberikan satu Forum pada tarikh yang sama iaitu 25/2/2010 ni. Ape yang menarik forum tersebut dihadiri oleh 3 panel berlainan agama. Aku tak ingat dia punya tajuk. tapi apa yang pasti something to do with interfaith discussion. Amat berguna kepada mereka yang masih tercari-cari pegangan hidup, Atheis, Agnostheist atau muslim yang ingin mengukuhkan lagi kefahaman terhadap Islam. oh ye.. forum ini diadakan di DEwan Utama Akademi pengajian Islam University of Malaya.

Maghi pakat ghmai2 g caghi ilmu sebab dengan ilmulah kita akan dapat mentadbir bumi sebagai khalifah Allah dengan baik. Ilmu juga membezakan kita dengan haiwan.Ilmu will help our mind working to think rationally as good muslim. Ayuh cari Ilmu.

0 comments: