Thursday, July 17, 2008

it's complicated....



Assalamualaikum,,
orang kata kat blog leh luahkan perasaan...
bukan luahan perasaan sangat..cuma ingin berkongsi rasa..
pada yang sudi membaca...millions of thanks..
kawan2 kata mereka susah nak memahami diri ini..ntahla...susah sangat k untuk memahami hati seorang kawan kalau dah bertahun-tahun bersama?
saya tak salahkan mereka. mungkin saya sering mengelak jika ada masalah..
saya boleh dikatakan as a secretive type of person...
bila orang tu betul2 rapat dan saya percayai, barulah saya akan meluahkannya..
sampai sekarang saya tak tau kalau ada sape2 yang dah memahami saya..complicated tul hidup ni.
tapi, bila semak balik..mungkin saya ni tak cukup memahami orang lain...
ye la..satu jari di dituding ke arah orang, empat jari menunjuk ke arah kita,rite?
kalau situasi begini, adakah berdiam itu lebih baik?adakah diam itu masih dianggap sebagai emas?
kalau terus berdiam, adakah masalah boleh diselesaikan?
andai terus berdiam, mungkinkah ia akan terus berulang?
hanya persoalan...mana jawapan?
Ya Allah...aku mohon pertolonganmu dalam menghadapi situasi ini, jangan biarkan aku sendiri kerna aku tak mampu menghadapinya..tunjukkan aku jalan yang lurus..tunjukkan aku jalan penyelesaiannya..aku mohon padaMU ya ALLAH..agar tiada siapa yang terluka..ampunkan aku dan rahmatiku..wahai Tuhan Seru Sekalian Alam..Ameen..

1 comments:

mujahidin said...

Adakah apabila anda menangis & bersedih,anda mendapat apa yang anda mahukan?
Adakah anda tidak percaya pada Rukun Iman ke 6(percaya pada qada & qadar)
Adakah anda boleh dikatakan orang beriman selagi tidak diujiNya?
Adakah anda dapat membuat pilihan antara dunia & akhirat,yang mana anda mahu?
Adakah anda tidak melihat pengajaran dari kisah para Anbia` & sahabat? Adakah mereka tidak diuji?