Thursday, March 4, 2010

Novel dari seorang doktor



Aduhai..mentang-mentang isteri seorang novelis, suaminya pula sekarang mengikut langkah isteri tercinta.Syabas..bertambah lagi seorang novelis berkualiti (insya allah) di arena penulisan. Novel ini aku tak baca lagi, namun insya allah banyak manfaat yang aku pasti terkandung dalam buku ni. Walaupun sekadar novel dan seharusnya tidak setanding dengan buku-buku ilmiah dan agama yang lain, tapi bagi manusia seperti aku ni yang mendapat ilmu melalui buku sedemikian kerana penyampaian ilmu tinggi telah disimplify melalui cerita/novel. Jadi, sekarang membaca novel bukanlah suatu yang membazir waktu kerana banyak manfaat serta pengajaran yang boleh di ambil
Namun, kita juga perlu lebih selective dalam memilih novel-novel untuk dibaca. tidak semua novel yang bermanfaat(pandangan peribadi aku). Jadi, antara penulis yang aku yakin akan novelnya seperti:

Habiburrahman El-Shirazy
Fatimah Syarha Noordin
Ramlee Awang Mursyid
Hilal Asyraf
Andrea Hirata
Imaen
Hasanuddin Md Isa
Faisal Musa

mungkin ada lagi..buat masa ni aku ingat yang ni je..huhuhuhu. Nanti la aku beli novel dr farhan ni sebab sekarang ni poket tengah kering. tak pun kalau ada kawan-kawan yang sudah beli...ingat lah bahawa..."bertolonglah kamu dalam kebaikan"..hehehe..tolong la bagi pinjam kat kawe..(^_-)

0 comments: